Eix 4

Gestió de l’organització

Veure criteris

Criteri 15

Processos d’actualització dels elements del nucli pedagògic

Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.

Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou

  • 15.1 Com se sistematitza al centre educatiu l’actualització/innovació dels infants i joves?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    POLÍTICA de CENTRE

    - Objectius anuals del centre i els corresponents processos/mecanismes a les NOFC adreçats a la incorporació i integració dels infants i joves i altres aprenents: 

    • en risc d’exclusió social
    • amb necessitats especials
    • desmotivats o absentitstes
    • en perill d’abandonament

    PRÀCTIQUES de CENTRE

    - Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’assoliment dels objectius d’integració al centre.

    - Processos i mecanismes establerts en la implementació dels canvis per valorar-ne l’efecte sobre l’alumnat i validar-ne la continuïtat.

    RESULTATS OBSERVATS

  • 15.2 Com se sistematitza l’actualització/innovació dels docents?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    POLÍTICA de CENTRE

    - Foment d’una cultura de formació permanent i d’anàlisi i revisió compartida (aprenentatge entre iguals) de la pràctica educativa i d’intercanvi d’experiències innovadores.

    - Definició de llocs de treball específics per ser ocupats per perfils professionals (metodologies globalitzades, diversitat...) que facilitin el desplegament del PEC.

    - Recollida d’informació precisa sobre les habilitats i interessos bàsics dels docents a més de les titulacions (currículum bàsic, aficions, etc.).

    PRÀCTICA de CENTRE

    - Sistemes organitzatius del centre relacionats amb les habilitats i coneixements dels docents:

    • Sistemes de selecció, si s’escau. Per exemple, per assignar llocs específics o seleccionar substituts.
    • Sistemes de formació permanent.
    • Sistemes d’innovació.
    • Sistemes d’avaluació formativa.
    • Sistemes d’acollida.

    - Oferta de recursos i formació disponibles per als docents del centre rellevants pel que fa a l’ús de la tecnologia i el desenvolupament de recursos pedagògics.

    - Disposició de temps per a la reflexió i anàlisi de la pràctica educativa i l’intercanvi d’experiències innovadores.

    - Processos i aliances establerts per fomentar la incorporació de docents no convencionals.

    - Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’assoliment dels objectius d’integració de docents no convencionals al centre.

    RESULTATS OBSERVATS

  • 15.3 Com se sistematitza l’actualització/innovació dels continguts?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    POLÍTICA de CENTRE

    - Processos establerts per concretar el currículum per tal que respongui a les necessitats i interessos dels infants i joves del centre.

    - Processos establerts per concretar el currículum per tal que doni resposta al desenvolupament de competències per a la vida.

    - Processos establerts per concretar continguts que reflecteixin reptes que provenen del món real, com la sostenibilitat mediambiental i l’equitat.

    PRÀCTICA de CENTRE

    - Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’adaptació dels continguts.

    RESULTATS OBSERVATS

  • 15.4 Com se sistematitza l’actualització/innovació dels recursos pedagògics, espais, etc.?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    POLÍTICA de CENTRE

    - Processos, aliances i mecanismes establerts per facilitar l’actualització i innovació dels recursos i espais.

    - Processos, aliances i mecanismes establerts per facilitar l’actualització i innovació de l’ús de la tecnologia.

    PRÀCTICA de CENTRE

    - Instruments i processos de revisió i millora dels recursos pedagògics i per a l’adequació de l’espai a les necessitats de les pràctiques educatives innovadores.

    RESULTATS OBSERVATS