Criteri 10
L’ús dels materials curriculars i altres recursos didàctics
Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou
- 10.1 L’ús que es fa al centre educatiu dels materials curriculars i altres recursos didàctics, de quina manera reflecteix les diferències individuals i la construcció de connexions horitzontals?
Possibles evidències:
La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.
POLÍTICA de CENTRE
- Col·lectiu que assumeix la responsabilitat d’identificar recursos, per exemple:
- Equip directiu.
- Equip directiu i docents.
- Equip directiu, docents i altres professionals vinculats al centre.
- Equip directiu, docents, altres professionals vinculats al centre i infants.
- Equip directiu, docents, altres professionals vinculats al centre, infants i famílies.
- Processos i objectius establerts per definir la selecció i elaboració de recursos didàctics i la manera com s'utilitzen.
PRÀCTIQUES de CENTRE
- Tipus de material per:
- El seguiment individualitzat (ritmes, estils d’aprenentatge i interessos).
- La relació dels individus amb el grup.
- L’establiment de relacions horitzontals i la globalització.
- La motivació i l’actitud favorable a l’aprenentatge.
- El reconeixement dels coneixements previs.
- L’ajuda a la comprensió.
- L’exercitació i l’ajuda al record.
- Tipus de materials didàctics que es fan servir al centre, per exemple:
- Llibre de text.
- Llibre de text digital.
- Fitxes.
- Material de manipulació proporcionat per les editorials.
- Material de manipulació creat pels docents.
- Material creat pels infants i joves.
- Material aportat per les famílies o altres membres de la comunitat educativa.
- Material creat conjuntament entre famílies, docents i alumnat.
- Material pensat pels mestres i elaborat per les famílies i/o els alumnes.
- Ús dels materials per respondre a diferents necessitats dels infants i joves, per exemple:
- L’equip docent decideix el material per a cada nivell i el presenta.
- L’equip docent decideix el material per a cada nivell i l’alumnat tria entre diverses opcions.
- L’equip docent presenta diverses propostes i l’alumnat en tria una.
- L’alumnat proposa el material que vol fer servir.
- Ús de materials i recursos per construir connexions entre disciplines i amb l’entorn de l’escola, per exemple:
- S’ignora l’entorn, no hi ha interacció amb ell.
- L’equip directiu estableix connexions ocasionals amb l’entorn (activitats concretes).
- L’equip directiu estableix connexions estables amb l’entorn (vincle amb entitats, per exemple).
- Els membres de l’equip docent estableixen connexions ocasionals.
- Els membres de l’equip docent mantenen connexions estables.
- Els membres de l'equip docent estableixen connexions ocasionals amb altres professionals o amb docents d'altres centres.
- Els membres de l'equip docent estableixen connexions estables amb altres professionals o amb docents d'altres centres.
- L’alumnat i les famílies (comunitat educativa) participen activament en la xarxa de l’entorn.
RESULTATS OBSERVATS